Loading ....
Przedszkole nr 118 z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie
Biuletyn Informacji Publicznej
Przedszkola nr 118 z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie
został stworzony w celu powszechnego
udostępniania informacji publicznej w postaci
elektronicznej
Nowolipie 31A
01-002 Warszawa
tel: (22) 838 49 35, (22) 838 49 35
fax: (22) 838 33 87
e-mail: p118@eduwarszawa.pl
Strona główna => Status prawny => Statut przedszkola => Organizacja przedszkola

Organizacja Przedszkola
 
§ 1
 
1. Przedszkole funkcjonuje cały rok szkolny z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący przedszkole.
2. Szczegółową organizację wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji przedszkola opracowany przez dyrektora przedszkola, w terminie określanym przez organ prowadzący.
3. Arkusz organizacji zatwierdza organ prowadzący przedszkole.
4. W arkuszu organizacji przedszkola zamieszcza się w szczególności:
            a) liczbę oddziałów, liczbę dzieci i czas pracy poszczególnych oddziałów
            b) liczbę pracowników łącznie z liczbą stanowisk kierowniczych
c) ogólną liczbę godzin finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący
d) czas realizacji podstawy programowej.
5. W okresie zmniejszonej frekwencji dzieci (np. ferie) Dyrektor Przedszkola i Rada Pedagogiczna mogą ustalić wewnętrznie inną organizację pracy oddziałów, kierując nauczycieli do wykonywania zadań dodatkowych w placówce w czasie przeznaczonym na pracę wychowawczo – dydaktyczną pod warunkiem zachowania zasad bezpieczeństwa dzieci.
6. Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział złożony z dzieci zgrupowanych według zbliżonego wieku z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań i uzdolnień.
7. Liczba dzieci w oddziale nie powinna przekraczać 25, a w oddziałach integracyjnych – 20    (w tym do 5 dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z różnym stopniem niepełnosprawności).
8. Jedną grupą wychowanków opiekują się dwie nauczycielki (na zmianę), jedna osoba personelu obsługowego (woźna), a w grupach dzieci 3-4 letnich dodatkowo pomoc nauczycielki. W grupach integracyjnych jest dodatkowy nauczyciel wspierający.
9. W czasie zajęć poza terenem przedszkola jednej osobie dorosłej nie należy powierzać więcej niż dziesięcioro dzieci. W przypadku korzystania ze środków komunikacji miejskiej jednej osobie dorosłej można powierzyć nie więcej niż pięcioro dzieci. Po wycieczce sporządza się protokół.
10. Ramowy rozkład dnia uwzględnia właściwe zaplanowanie zajęć dziecka zgodnie z nową podstawą programową, z uwzględnieniem potrzeb możliwości psychofizycznych i zainteresowań dzieci. Ramowy rozkład dnia określa czas realizacji podstawy programowej oraz harmonogram zajęć dodatkowych prowadzonych przez specjalistów.
RAMOWY PLAN DNIA
Lp.
Wymiar czasowy
Rodzaj zajęć
1.
co najmniej 1/5 czasu
zabawa dzieci; (w tym czasie dzieci bawią się swobodnie, przy niewielkim udziale nauczyciela);
2.
co najmniej 1/5 czasu
 
 
w przypadku młodszych dzieci –
co najmniej 1/4 czasu
zajęcia na świeżym powietrzu; (dzieci spędzają ten czas w ogrodzie przedszkolnym, na boisku, w parku itp.; organizowane są tam gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze itd.);
3.
najwyżej 1/5 czasu
zajęcia dydaktyczne; (różnego typu zajęcia dydaktyczne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego);
4.
2/5 czasu
zajęcia według uznania nauczyciela; (nauczyciel może dowolnie zagospodarować ten czas, uwzględniając możliwości, zainteresowania, wiek dzieci, intensywność zajęć, w tej puli czasu mieszczą się jednak czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne i inne).
 
11. Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciele, którym powierzono opiekę nad danym oddziałem, ustalają dla tego oddziału szczegółowy rozkład dnia.
12. Liczba miejsc organizacyjnych w przedszkolu wynosi 95.
13. W przedszkolu łącznie są cztery oddziały.
14. Do realizacji celów statutowych przedszkole posiada:
            a) salę zajęć dla poszczególnych oddziałów (I, II, III i IV), połączone łazienkami,
            b) salę gimnastyczną,
            c) pomieszczenia administracyjno – gospodarcze,
            d) kuchnię,
            e) szatnię dla dzieci i personelu,
            f) gabinety: logopedy, psychologa i pedagoga, gabinet do terapii SI,
            g) ogród przedszkolny.
15. Dzieci mają możliwość codziennego korzystania z ogrodu przedszkolnego z odpowiednio dobranymi urządzeniami dostosowanymi do wieku dzieci.
16. Przy sprzyjających warunkach atmosferycznych organizowany jest jak najdłuższy pobyt dzieci w ogrodzie.
17. Przedszkole może organizować dla wychowanków różnorodne formy krajoznawstwa i turystyki. Organizację i program wycieczek oraz imprez dostosowuje się do wieku, zainteresowań i potrzeb dzieci, ich stanu zdrowia oraz sprawności fizycznej. Szczegółowe zasady bezpieczeństwa podczas tych form pracy oraz sposób ich dokumentowania określa „Regulamin spacerów i wycieczek” obowiązujący w przedszkolu.
18. Dziecko do przedszkola winno być przyprowadzane i odbierane przez rodziców lub inną osobę pisemnie przez nich upoważnioną zapewniającą dziecku pełne bezpieczeństwo.
19. Upoważnienie pisemne powinno zawierać imiona i nazwiska rodziców lub prawnych opiekunów, adres zamieszkania, serie i numery dowodów tożsamości, numery telefonów oraz imię i nazwisko osoby upoważnionej, serię i numer dowodu tożsamości, miejsce zamieszkania, numer telefonu oraz deklarację zgody na udostępnienie danych osobowych. Wzór upoważnienia opracowuje organ prowadzący. Upoważnienie ważne jest przez rok szkolny.
20. Osoby upoważnione w każdym przypadku odbierają dzieci z przedszkola po uprzednim okazaniu dowodu tożsamości.
21. Rodzice (prawni opiekunowie) przejmują odpowiedzialność prawną za bezpieczeństwo dziecka odbieranego z przedszkola przez upoważnioną przez nich osobę.
22. Pracownicy przedszkola mają prawo odmówić wydania dziecka osobom będącym w stanie nietrzeźwym, bez względu na to, czy jest to rodzic, czy osoba upoważniona do odbioru dziecka.
23. O każdej odmowie wydania dziecka rodzicowi nauczyciel niezwłocznie informuje dyrektora przedszkola lub jego zastępcę. W sytuacji opisanej w punkcie 22, gdy nauczyciel nie wyda dziecka, dyrektor wspólnie z nauczycielem podejmują wszelkie czynności w celu nawiązania kontaktu z rodzicami (prawnymi opiekunami) dziecka lub innymi osobami upoważnionymi do odbioru dziecka.
24. Dziecko musi być przyprowadzone do budynku przedszkola i oddane pod opiekę pracownikowi przedszkola. W każdym innym przypadku Przedszkole nie przejmuje odpowiedzialności za dzieci.
25. Dzieci mogą być przyprowadzane do przedszkola od godziny otwarcia określonej w arkuszu organizacji na dany rok szkolny z uwzględnieniem warunków określonych poniżej.
26. Z powodów organizacyjnych (podawanie posiłku o godz.830 oraz prowadzenie zorganizowanych zajęć edukacyjnych z całą grupą po godz.900 zgodnie z ramowym rozkładem dnia), a także ze względu na konieczność przygotowania odpowiedniej liczby posiłków, w przypadku późniejszej godziny przyprowadzenia dziecka do przedszkola rodzice mają obowiązek poinformować o tym fakcie nauczycielkę danego oddziału telefonicznie lub osobiście do godz.830.
27. Odbieranie dzieci z przedszkola odbywa się w godz.1230 -1300 dla dzieci przebywających w przedszkolu do godz.1300 oraz od godz.1500 do godziny określonej w arkuszu organizacji na dany rok szkolny jako godzina zamknięcia przedszkola dla dzieci przebywających w przedszkolu dłużej niż 5 godzin dziennie.
28. W przypadku nieodebrania dziecka do godziny ustalonej jako godzina zamknięcia przedszkola nauczyciel powinien niezwłocznie powiadomić rodziców (prawnych opiekunów) o tym fakcie oraz zapewnić opiekę dziecku do czasu przybycia rodziców.
29. W przypadku, gdy pod wskazanymi numerami telefonów nie można uzyskać informacji o miejscu pobytu rodziców, nauczyciel powiadamia dyrektora przedszkola o zaistniałym fakcie. Dyrektor podejmuje decyzję o powiadomieniu policji o niemożności skontaktowania się z rodzicami dziecka.
30. Sposób sprawowania opieki nad dziećmi w czasie zajęć w przedszkolu oraz w czasie zajęć poza przedszkolem jest następujący:
a) dzieci przebywające w przedszkolu są pod opieką nauczycielki, która organizuje im zabawy, zajęcia dydaktyczno – wychowawcze zgodnie z realizowanym programem i miesięcznym planem zajęć,
b) dziecko uczęszczające na zajęcia dodatkowe, organizowane w przedszkolu jest pod opieką osoby instruktora prowadzącego zajęcia, zgodnie z podpisaną deklaracją bezpieczeństwa,
c) nauczycielka jest w pełni odpowiedzialna za bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne powierzonych jej dzieci,
d) każdorazowo nauczycielka kontroluje miejsce przebywania dzieci (sale zajęć, szatnia, łazienka, plac zabaw) oraz sprzęt, pomoce i inne narzędzia,
e) nauczycielka opuszcza oddział w momencie przyjścia drugiej nauczycielki, informuje ją o wszystkich sprawach dotyczących wychowanków,
f) nauczycielka może opuścić dzieci w sytuacji nagłej tylko wtedy, gdy zapewni w tym czasie opiekę innego pracownika przedszkola,
g) obowiązkiem nauczyciela jest udzielenie natychmiastowej pomocy dziecku w sytuacji, gdy ta pomoc jest niezbędna,
h) obowiązkiem nauczyciela jest powiadomienie dyrektora oraz rodziców o zaistniałym wypadku lub zaobserwowanych niepokojących symptomach np.  temperatura,
i) w wypadkach nagłych wszystkie działania pracowników przedszkola, bez względu na zakres ich czynności służbowych, w pierwszej kolejności skierowane są na zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom,
j) w przedszkolu nie mogą być stosowane wobec wychowanków żadne zabiegi lekarskie bez zgody rodziców poza udzielaniem pierwszej pomocy w nagłych wypadkach.
 
§ 5
 
1. Przedszkole przeprowadza rekrutację w oparciu o zasadę pełnej dostępności.
2. Nabór do przedszkola odbywa się według zasad i w terminie określonym przez organ prowadzący.
a) Rekrutacja do przedszkola prowadzona jest z wykorzystaniem elektronicznego systemu ewidencji podań, zwanego dalej Systemem.
System umożliwia:
• sprawne przeprowadzenie postępowania rekrutacyjnego,
• optymalne wykorzystanie miejsc,
• przeprowadzenie postępowania rekrutacyjnego z zastosowaniem jednolitych zasad i kryteriów.
Postępowanie rekrutacyjne wspomagane Systemem prowadzone jest zgodnie
z ustalonymi w m.st. Warszawa zasadami i kryteriami prowadzenia zapisów,
w terminach określonych corocznie w harmonogramie.
Włączenie się w postępowanie rekrutacyjne musi nastąpić pomiędzy datą rozpoczęcia zapisów, a datą ich zakończenia, jednak:
• data i godzina wprowadzenia danych dziecka do Systemu
• data i godzina wydrukowania formularza zapisu dziecka
• data i godzina złożenia formularza w przedszkolu lub szkole
• data i godzina zatwierdzenia formularza przez dyrektora
nie mają żadnego wpływu na przyjęcie dziecka.
            b) Ogólne zasady rekrutacji do przedszkola
            1. W elektronicznej rekrutacji biorą udział dzieci zamieszkałe w Warszawie.
2. Dzieci 2,5 letnie mogą ubiegać się o przyjęcie do przedszkola w rekrutacji uzupełniającej, w miarę wolnych miejsc.
3. Dzieci spoza Warszawy mogą ubiegać się o przyjęcie do przedszkola na wolne miejsca we wrześniu roku szkolnego, którego rekrutacja dotyczy.
4. Decyzję o przyjęciu dziecka podejmuje dyrektor przedszkola
5. Postępowanie rekrutacyjne wspomagane Systemem prowadzone jest w terminach określonych w corocznym harmonogramie.
6. Kontynuacja edukacji przedszkolnej dzieci uczęszczających do przedszkola:
• Rodzice dzieci urodzonych, które obecnie uczęszczają do przedszkoli, mogą złożyć pisemne potwierdzenie woli kontynuowania edukacji przedszkolnej
w przedszkolu,
na druku pobranym z serwisu Biura Edukacji lub bezpośrednio w przedszkolu.
• Dane dziecka kontynuującego edukację wprowadza do Systemu dyrektor przedszkola.
• Po wprowadzeniu danych dyrektor przedszkola przekazuje rodzicom na ich życzenie hasło dostępu do indywidualnego konta dziecka w Systemie, w celu umożliwienia sprawdzenia poprawności wprowadzonych danych.
7. Zasady elektronicznej rekrutacji do przedszkola:
Rodzice mogą ubiegać się o przyjęcie dziecka do dowolnej liczby przedszkoli/oddziałów przedszkolnych w szkołach, które prowadzą zapisy dzieci z odpowiedniego rocznika
Rodzice układają listę wybranych przedszkoli i szkół według swoich preferencji
Przedszkole lub szkoła umieszczona na liście na pierwszej pozycji nazywane są przedszkolem/szkołą pierwszego wyboru.
Rodzice, którzy mają dostęp do Internetu i sami będą korzystać z Systemu:
- wprowadzają dane dziecka do Systemu
- drukują wypełniony formularz zgłoszenia, a następnie, po podpisaniu, składają go w przedszkolu/szkole pierwszego wyboru (wskazanym na pierwszym miejscu listy preferencji).
• Rodzice, którzy nie mają dostępu do Internetu i nie mogą korzystać z Systemu:
- pobierają formularz zgłoszenia w dowolnym przedszkolu/szkole
- wypełniają go odręcznie, i składają – po podpisaniu – w przedszkolu pierwszego wyboru (wskazanym na pierwszym miejscu listy preferencji)
- dyrektor tego przedszkola/szkoły wprowadza do Systemu informacje zawarte w formularzu
• Formularz zgłoszenia dziecka do przedszkola/oddziału przedszkolnego:
- podpisują oboje rodzice/prawni opiekunowie dziecka,
- podpisy złożone na formularzu są potwierdzeniem zgodności informacji zawartych w formularzu ze stanem faktycznym
- za sprawdzenie i potwierdzenie zgodności informacji zawartych
w formularzu z informacjami w Systemie oraz wydanie rodzicom potwierdzenia przyjęcia formularza odpowiedzialny jest dyrektor przedszkola.
• Dyrektor przedszkola ustala kolejność na liście dzieci ubiegających się
o przyjęcie na podstawie spełnianych przez dziecko kryteriów kwalifikacyjnych.
• Decyzję o przyjęciu dziecka podejmuje dyrektor przedszkola.
• Sprawy sporne, skargi i odwołania, w pierwszej kolejności rozpatruje dyrektor. Odwołanie od decyzji dyrektora składa się do Dyrektora, za jego pośrednictwem, do burmistrza dzielnicy.
1.         Przydział do grup przedszkolnych dzieci kontynuujących i przyjętych na rok szkolny, którego rekrutacja dotyczy nastąpi po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego. Organizacja grup przedszkolnych uzależniona jest od liczby i wieku dzieci kontynuujących i dzieci przyjętych oraz możliwości organizacyjnych przedszkola.
2.         Zapisy dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
Jeżeli rodzice chcą zapisać dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego do oddziału ogólnodostępnego w Przedszkolu nr 403, biorą udział w postępowaniu rekrutacyjnym na zasadach ogólnych, opisanych powyżej.
c) Kryteria zapisów
• W procesie rekrutacji uwzględnione będą tylko kryteria wskazane przez rodziców w formularzu
• Spełnianie kryteriów należy udokumentować przedkładając dyrektorowi przedszkola do wglądu razem z formularzem zapisu odpowiednie dokumenty
• W przypadku nieprzedłożenia dokumentów potwierdzających spełnianie kryteriów przyjmuje się, że dziecko nie spełnia danego kryterium
• Zarejestrowane w Systemie formularze zostaną automatycznie uszeregowane zgodnie z kryteriami kwalifikacyjnymi
• Ostateczną decyzję o przyjęciu dziecka podejmuje dyrektor przedszkola.
Sposób dokumentowania spełniania kryteriów podstawowych (dokumenty, które rodzice przedkładają do wglądu do dyrektora przedszkola/szkoły pierwszego wyboru):
Dla "dziecka samotnej matki lub ojca" potwierdzeniem jest jeden z dokumentów: 
• ­zaświadczenie z Urzędu Stanu Cywilnego potwierdzające aktualny stan cywilny (np. zupełny odpis aktu urodzenia dziecka, skrócony odpis aktu małżeństwa
z adnotacją o rozwodzie) lub inne dokumenty potwierdzające stan cywilny
• wyrok sądu rodzinnego o pozbawieniu praw rodzicielskich lub separacji
• zaświadczenie z Zakładu Karnego o odbywaniu kary pozbawienia wolności
• ­oświadczenie rodzica o samotnym wychowywaniu dziecka.
Dla "dziecka rodzica, wobec którego orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności bądź całkowitą niezdolność do pracy oraz niezdolność do samodzielnej egzystencji" potwierdzeniem jest jeden z dokumentów:
• ­orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności wydane przez Miejski Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
• orzeczenie o całkowitej niezdolności do pracy lub orzeczenie o niezdolności do samodzielnej egzystencji wydane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych
• ­orzeczenie o uznaniu I lub II grupy inwalidzkiej wydane przez Komisję Lekarską do Spraw Inwalidztwa i Zatrudnienia ZUS przed dniem 1 września 1997 r.
• orzeczenie o całkowitej niezdolności do pracy w gospodarstwie rolnym
i niezdolności do samodzielnej egzystencji wydane przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
• orzeczenie o uznaniu I lub II grupy inwalidzkiej wydane przez Wojskową Komisję Lekarską (żołnierze) albo komisję lekarską podległą ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych (funkcjonariusze).
Dla "dziecka umieszczonego w „rodzinie zastępczej" potwierdzeniem jest jeden z dokumentów:
• ­postanowienie sądu o umieszczeniu dziecka w rodzinie zastępczej
• zaświadczenie z Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie o przebywaniu dziecka w rodzinie zastępczej lub umowa zawarta między starostą właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej rodziny, a tą rodziną zastępczą, o której mowa w art. 72, ust. 7 ustawy o pomocy społecznej.
d) Listy dzieci zakwalifikowanych do przedszkola są wywieszane do wiadomości rodziców w terminie określonym przez organ prowadzący.
O przyjmowaniu dzieci w ciągu roku szkolnego na ewentualnie zwolnione miejsca decyduje dyrektor przedszkola, biorąc pod uwagę wymienione wyżej kryteria.
10. Nabór dzieci z orzeczeniami lub opiniami do grup integracyjnych odbywa się przez cały rok w zależności od ilości wolnych miejsc. Aby zapisać dziecko z orzeczeniem lub opinią do przedszkola należy skontaktować się z dyrektorem przedszkola. Po wstępnej rozmowie, przeprowadzonej w celu orientacji o stanie dziecka, jego rozwoju, jeżeli pojawia się szansa, że dziecko będzie mogło funkcjonować w grupie integracji, rodzic i dziecko umawiani są na spotkania w przedszkolu. Wtedy dokonuje się obserwacji dziecka w grupie rówieśniczej i wstępnego rozeznania psychologicznego. W pierwszej kolejności przyjmowane są dzieci z dzielnicy Wola
11. Dzieci niepełnosprawne muszą posiadać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z  poradni psychologiczno - pedagogicznej. Decyzja dotycząca drogi edukacyjnej dziecka powinna być wsparta przez zespół orzekający, działający przy poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub przy poradniach specjalistycznych, właściwych dla miejsca zamieszkania dziecka.
12. Orzeczenie lub opinia o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną jest dla dziecka niepełnosprawnego rozpoczynającego drogę edukacyjną ważnym dokumentem zawierającym wskazania dotyczące dostosowania programu nauczania do potrzeb dziecka, określającym warunki realizacji oraz wskazującym na potrzebę dodatkowych zajęć w zależności od deficytów, np.: logopedycznych, rewalidacyjnych, rehabilitacyjnych.
Zawiera też sugestie co do formy kształcenia: w szkole ogólnodostępnej, integracyjnej, specjalnej lub do nauczania indywidualnego.
13. Do naszej placówki przyjmowane są:
• dzieci upośledzone w stopniu lekkim i umiarkowanym, nie zagrażające swym zachowaniem, bezpieczeństwu swojemu i innych dzieci
• dzieci autystyczne
• dzieci z zespołem Downa lub innymi chorobami genetycznymi
• dzieci z opóźnionym lub nieharmonijnym rozwojem
• dzieci z zaburzeniami słuchu
• dzieci z dziecięcym porażeniem mózgowym
• dzieci z lub po przebyciu chorób przewlekłych i po operacjach, wymagających indywidualnej opieki.
14. W związku z barierami architektonicznymi, które znajdują się w budynku przedszkola, nie przyjmowane są dzieci z poważnym upośledzeniem ruchu.
15. Otrzymane orzeczenie z poradni oraz wniosek o przyjęcie dziecka do przedszkola, w terminie rekrutacji, składa się do Dyrektora przedszkola.
16. Karta zgłoszenia dziecka powinna zawierać szczegółowe informacje o aktualnym stanie zdrowia dziecka.
17. Złożenie podpisanej karty przez rodzica (prawnego opiekuna), jest równoznaczne z zawarciem umowy na świadczenia udzielane przez przedszkole, potwierdzeniem zgody na proponowane warunki i zobowiązanie się do ich przestrzegania. Umowa ta obowiązuje przez cały rok szkolny.
18. Terminy i zasady przyjęcia dzieci do przedszkola określa regulamin rekrutacji dzieci do przedszkoli.
19. Dzieci do grup integracyjnych i terapeutycznych (kompensacyjno - wyrównawczych) zakwalifikowanych przez psychologa, pedagoga specjalnego i logopedę (ze znacznymi wadami wymowy, z odroczonym obowiązkiem szkolnym, niepełnosprawne lub skierowane przez Poradnię Psychologiczno - Pedagogiczne lub Poradnię Zdrowia Psychicznego) nie muszą spełniać kryteriów obowiązujących pozostałe dzieci.
20. Jeżeli liczba kart zgłoszeń nie przekracza liczby miejsc w przedszkolu, o przyjęciu dziecka decyduje Dyrektor Przedszkola.
21. Jeżeli liczba zgłoszeń przekracza liczbę miejsc, o przyjęciu decyduje komisja kwalifikacyjna powołana przez Dyrektora Przedszkola.
22. W skład komisji kwalifikacyjnej wchodzi Dyrektor Przedszkola jako przewodniczący, przedstawiciel Rady Pedagogicznej i przedstawiciel Rady Rodziców z grupy najstarszej nie objętej rekrutacją. Członkiem wspomnianej komisji może być również przedstawiciel związków zawodowych i organu prowadzącego.
23. W pierwszej kolejności do przedszkola przyjmowane są
a) dzieci pięcioletnie
b) dzieci matek lub ojców samotnie je wychowujących
c) dzieci matek lub ojców, wobec których orzeczono znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności bądź całkowitą niezdolność do pracy albo niezdolność do samodzielnej egzystencji na podstawie odrębnych przepisów, a także dzieci z rodzin zastępczych
d) dzieci już uczęszczające do danego przedszkola
e) dzieci obojga rodziców pracujących
f) dzieci nauczycieli mają prawo pierwszeństwa przy równych z innymi dziećmi warunkach
24. Dzieci z opinią mogą być przyjęte do przedszkola po przedłożeniu orzeczenia poradni psychologiczno - pedagogicznej, określającego ich poziom rozwoju psychofizycznego i stan zdrowia, oraz decyzję komisji kwalifikacyjnej.
25. Listy dzieci zakwalifikowanych do przedszkola są wywieszane do wiadomości rodziców w terminie określonym przez organ prowadzący.
26. Sprawy sporne, skargi i odwołania w pierwszej kolejności rozpatruje przewodniczący komisji. Od decyzji przewodniczącego rodzice mogą odwoływać się do organu prowadzącego.
27. O przyjmowaniu dzieci w ciągu roku szkolnego na ewentualnie zwolnione miejsca decyduje dyrektor przedszkola.
 
 
§ 6
 
 
1. Dyrektor w porozumieniu z Radą Pedagogiczną (po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców) może podjąć decyzję o skreśleniu dziecka z listy dzieci uczęszczających do przedszkola w następujących przypadkach.
            a) nieprzestrzegania przez rodziców postanowień niniejszego statutu
b) stałych, agresywnych zachowań dziecka zagrażających zdrowiu i życiu pozostałych wychowanków i niepodjęcie przez rodziców współpracy zmierzającej do rozwiązania problemu (np podjęcia terapii lub, gdy wykorzystane zostały wszelkie możliwości zmiany tej sytuacji); powtarzających się, agresywnych zachowań rodziców dziecka   w przedszkolu, łamiących normy współżycia społecznego i zasady zachowania w instytucji publicznej
c) ukrytych ciężkich chorób dziecka, nie zgłoszonych przez rodziców
d) które potrzebuje innej specjalistycznej opieki, jakiej nie może mu zapewnić obecna placówka (w miarę możliwości dyrektor powinien skierować dziecko do placówki specjalistycznej lub pomóc rodzicom /prawnym opiekunom/ w znalezieniu takiej placówki)
e) zalegania z odpłatnością za przedszkole co najmniej 2 miesiące.
2. Decyzja o skreśleniu winna być poprzedzona wnikliwą analizą sytuacji rodzinnej dziecka oraz co najmniej dwukrotnym kontaktem z rodzicami lub opiekunami (wywiad środowiskowy, list, rozmowa, itp.).
3. W przypadku zamiaru skreślenia dziecka z listy wychowanków w sytuacji opisanej  w ust.1 pkt d) dyrektor zobowiązany jest podjąć następujące działania:
            a) zawiadomić rodziców na piśmie o konieczności podjęcia  współpracy  z      przedszkolem w zakresie zmiany zachowań dziecka
            b) zaproponować rodzicom i dziecku odpowiednią  do  możliwości  przedszkola        pomoc
c) zawiadomić organ prowadzący i sprawujący nadzór pedagogiczny o zaistniałym problemie i zamiarze skreślenia dziecka z listy wychowanków
d) zawiadomić rodziców o podjętej decyzji na piśmie.
4. Skreślenie następuje na podstawie uchwały Rady Pedagogicznej. O wspomnianej uchwale Dyrektor powiadamia rodziców bądź opiekunów dziecka.

Pokaż informacje o artykule