Loading ....
Przedszkole nr 118 z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie
Biuletyn Informacji Publicznej
Przedszkola nr 118 z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie
został stworzony w celu powszechnego
udostępniania informacji publicznej w postaci
elektronicznej
Nowolipie 31A
01-002 Warszawa
tel: (22) 838 49 35, (22) 838 49 35
fax: (22) 838 33 87
e-mail: p118@eduwarszawa.pl


4.W arkuszu organizacji przedszkola zamieszcza się w szczególności:

        Liczbę oddziałów, liczbę dzieci i czas pracy poszczególnych oddziałów,

        liczbę pracowników łącznie z liczbą stanowisk kierowniczych,

        ogólną liczbę godzin finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący,

        czas realizacji podstawy programowej.

5.W okresie zmniejszonej frekwencji dzieci (np. ferie) Dyrektor Przedszkola i Rada Pedagogiczna mogą ustalić wewnętrznie inną organizację pracy oddziałów, kierując nauczycieli do wykonywania zadań dodatkowych w placówce w czasie przeznaczonym na pracę wychowawczo – dydaktyczną pod warunkiem zachowania zasad bezpieczeństwa dzieci.

6.Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest oddział złożony z dzieci zgrupowanych według zbliżonego wieku z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań i uzdolnień.

7.Liczba dzieci w oddziale nie powinna przekraczać 25, a w oddziałach integracyjnych – 20 (w tym do 5 dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z różnym stopniem niepełnosprawności).

8.Jedną grupą wychowanków opiekują się dwie nauczycielki (na zmianę), jedna osoba personelu obsługowego (woźna), a w grupach dzieci 3-4 letnich dodatkowo pomoc nauczycielki. W grupach integracyjnych jest dodatkowy nauczyciel wspierający.

9.W czasie zajęć poza terenem przedszkola jednej osobie dorosłej nie należy powierzać więcej niż dziesięcioro dzieci. W przypadku korzystania ze środków komunikacji miejskiej jednej osobie dorosłej można powierzyć nie więcej niż pięcioro dzieci. Po wycieczce sporządza się protokół.

10.Ramowy rozkład dnia uwzględnia właściwe zaplanowanie zajęć dziecka zgodnie z nową podstawą programową, z uwzględnieniem potrzeb możliwości psychofizycznych i zainteresowań dzieci. Ramowy rozkład dnia określa czas realizacji podstawy programowej oraz harmonogram zajęć dodatkowych prowadzonych przez specjalistów.

 

 

Pokaż informacje o artykule