Loading ....
Przedszkole nr 118 z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie
Biuletyn Informacji Publicznej
Przedszkola nr 118 z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie
został stworzony w celu powszechnego
udostępniania informacji publicznej w postaci
elektronicznej
Nowolipie 31A
01-002 Warszawa
tel: (22) 838 49 35, (22) 838 49 35
fax: (22) 838 33 87
e-mail: p118@eduwarszawa.pl

 

 
REGULAMIN REKRUTACJI DZIECI
 
PRZEDSZKOLE NR 118 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI
W WARSZAWIE
 
 
Podstawa prawna:
1.      Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty ( Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.).
2.      Ustawa z dnia 30 sierpnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz ustawy       o zmianie ustawy o systemie oświatyoraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U      z 2013 r., poz. 1265)
3.      Ustawa z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r., poz. 7)
4.      Uchwała Rady Miasta st. Warszawy nr LXXV/1936/2014 z dnia 30.01.2014 r.               w sprawie wniosków o przyjęcie do publicznych przedszkoli, szkól podstawowych         i gimnazjów prowadzonych przez m. st. Warszawę w roku szkolnym 2014/15.
5.      Statut Przedszkola nr 118 z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie
 
§1
 
SKŁADANIE WNIOSKÓW
 
1.      Rodzice dzieci przyjętych, składają na kolejny rok szkolny deklarację o kontynuowaniu edukacji przedszkolnej w terminie 7 dni poprzedzających termin rozpoczęcia postępowania rekrutacyjnego. (art.20 w ust.2 Ustawy o Systemie Oświaty z dnia 06.12.2013 r.)
2.      Postępowanie rekrutacyjne dla kandydatów odbywa się wyłącznie na wolne miejsca (art.20w ust.1 w/w ustawy) na pisemny wniosek rodzica (art. 20a ust.4 w/w ustawy) – złożony u dyrektora wybranego na pierwszej pozycji przedszkola (art. 20s ust.1 w/w ustawy)
3.      Wniosek o przyjęcie do przedszkola można składać do wszystkich przedszkoli prowadzonych przez m. st. Warszawę ( Uchwała Rady Miasta z 06.12.2013 r.), prowadzących  postępowanie rekrutacyjne dla dzieci.
 
§2
 
ZASADY PRZYJĘĆ
 
1.        Do Przedszkola nr 118 z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie, przyjmowane są dzieci w wieku 3-5 lat, zamieszkałe na terenie m. st. Warszawy  (art.20c ust.1 ustawy    z dnia 06.12.2013 r.)
2.      Rodzice/prawni opiekunowie zamieszkali poza Warszawą mogą ubiegać się 
o przyjęcie dziecka dopiero w postępowaniu uzupełniającym, które będzie prowadzane po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego, jeżeli przedszkole będzie dysponowało wolnymi miejscami.
3.      Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora przedszkola.
4.        Dziecko w wieku 5 lat ma obowiązek odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego.  
5.        W przypadku dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wychowaniem przedszkolnym może być objęte dziecko w wieku powyżej 5 lat, nie dłużej jednak, niż do ukończenia 8 roku życia. (art. 14 ust. 1a Ustawa o Systemie Oświaty z dnia 19 marca 2009 r. z puź. zm.)
6.        Postępowanie rekrutacyjne prowadzone jest w terminach określonych                               w harmonogramie rekrutacji na dany rok szkolny, opracowanym przez Biuro Edukacji m. st. Warszawy.
7.        Przydział dzieci do konkretnych oddziałów w przedszkolu nastąpi po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego. Organizacja grup przedszkolnych (jednorodnych wiekowo lub mieszanych) uzależniona jest od liczby i wieku dzieci kontynuujących edukację przedszkolną.
 
§3
 
KRYTERIA PRZYJĘĆ
 
1.      W postępowaniu rekrutacyjnym do przedszkola obowiązują kryteria określone w Ustawie o Systemie Oświaty z dnia 6 grudnia 2013 r., tzw. kryteria ustawowe oraz kryteria ustalone przez dyrektora przedszkola w uzgodnieniu z prezydentem Miasta st. Warszawy  tzw. kryteria samorządowe.
2.      W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunek zamieszkania na terenie. m. st. Warszawy, niż liczba wolnych miejsc w przedszkolu, komisja – po weryfikacji wniosków w pierwszej kolejności bierze pod uwagę kryteria ustawowe, określone w art.20c ust.2 ustawy z dnia 06.12.2013) tj.:
1) wielodzietność rodziny kandydata;
2) niepełnosprawność kandydata;
3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
7) objęcie kandydata pieczą zastępczą.
3.      Zgodnie z art.20 c ust.3 ustawy z dnia 06.12.2013 – kryteria te mają jednakową wartość.
4.      Jeśli po I etapie postępowania rekrutacyjnego przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami, bądź kandydaci uzyskali równorzędną ilość punktów, komisja rekrutacyjna kieruje się kryteriami samorządowymi:
1)      Dziecko pięcioletnie ubiegające się o przyjęcie do przedszkola położonej w odległości do 3 km od miejsca zamieszkania dziecka.
2)      Dziecko z placówki opiekuńczo-wychowawczej oraz dziecko z  rodziny objętej nadzorem kuratorskim lub wsparciem asystenta rodziny.
3)      Dziecko, którego oboje rodzice (prawni opiekunowie) pracują, wykonują pracę na podstawie umowy cywilnoprawnej, uczą się w trybie dziennym, prowadzą gospodarstwo rolne lub pozarolniczą działalność gospodarczą. Kryterium to stosuje się również do pracującego/studiującego rodzica samotnie wychowującego dziecko.
4)      Dziecko, którego rodzeństwo będzie kontynuowało w danym roku, edukację przedszkolną w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej pierwszego wyboru.
5)      Dziecko, którego rodzic/rodzice (prawny opiekun/prawni opiekunowie) mieszkają 
w Warszawie i rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych w urzędzie skarbowym na terenie m.st. Warszawy.
5.      Każdemu kryterium samorządowemu przypisana jest inna wartość punktowa.
 
§ 4
 
WARUNKI I DOKUMENTY POTWIERDZAJĄCE
SPEŁNIANIE USTALONYCH KRYTERIÓW
 
1.    Zgodnie z art. 20 t ust. 2 pkt 1 a – d, dokumentami, jakie należy dołączyć do wniosku składanego u dyrektora przedszkola potwierdzającymi kryteria ustawowe, są odpowiednio:
1)      oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,
2)      orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy
z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.),
3)      prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem (art.. 20 b ust. 2 ustawy z dn. 6.12.2013 r..)
4)      dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia     9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 135, z 2012 r. poz. 1519 oraz z 2013 r. poz. 154 i 866);
2.  Dokumenty, o których mowa w pkt. 1 składane są w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego, zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego, odpisu lub wyciągu z dokumentu, bądź w postaci kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez rodzica ( art. 20t ust. 3 i 5 ustawy z dnia 06.12.2013 r.).
3. Zgodnie z art. 20t ust. 2 pkt 2, dokumentami, jakie należy dołączyć do wniosku składanego u dyrektora przedszkola potwierdzającymi kryteria samorządowe, ustalone przez organ prowadzący są:
1)      Oświadczenie o zatrudnieniu/nauce lub prowadzeniu gospodarstwa  rolnego albo pozarolniczej działalności gospodarczej obojga rodziców (lub samotnego rodzica).
2)      Oświadczenie o rozliczaniu podatku dochodowego od osób fizycznych w urzędzie skarbowym na terenie m.st. Warszawy.
3)      Oświadczenie o pobycie dziecka w placówce opiekuńczo-wychowawczej lub objęciu rodziny dziecka nadzorem kuratora lub asystenta rodziny.
6.      Przewodniczących komisji rekrutacyjnej może żądać dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach rodziców, dotyczących kryteriów dodatkowych   w terminie wyznaczonym przez przewodniczącego, lub może zwrócić się do burmistrza,  o potwierdzenie tych okoliczności. (art.20t ust. 7 ustawy z dnia 06.12.2013).
7.      Burmistrz potwierdza te okoliczności w terminie 14 dni ( art. 20t ust. 7 ustawy z dn. 06.12.2013 r.).
8.    W celu potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniach, burmistrz korzysta          z informacji, które zna z urzędu, lub może wystąpić do instytucji publicznych o udzielenie informacji o okolicznościach zawartych w oświadczeniach, jeżeli instytucja ta posiada takie informacje. Oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka może być zweryfikowane w drodze wywiadu, o którym mowa w art. 23 ust. 4a ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych. (art.20t ust. 8 ustawy z dnia 06.12.2013 r.).
9.    Rodzice/prawni opiekunowie składając oświadczenie są zobowiązani do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia” (zgodnie z art. 20t. ust.6 ustawy z dnia 06.12.2013 r.).
 
§5
 
ZASADY TWORZENIA I DZIAŁANIA KOMISJI REKRUTACYJNEJ
 
1.      Dyrektor Przedszkola nr 118 z Oddziałami Integracyjnymi powołuje komisję w drodze zarządzenia.
2.      Dyrektor wyznacza skład komisji i jej przewodniczącego (art.20zb ust.1 ustawy z dnia 06.12.2013 r.).
3.      Komisja Rekrutacyjna działa zgodnie z Harmonogramu rekrutacji” na dany rok szkolny opracowany prze z Biuro Edukacji m. st. Warszawy.
4.      Przewodniczący komisji czuwa nad prawidłowym przebiegiem pracy Komisji: rozpatrywaniem wniosków rodziców ubiegających się o miejsce w przedszkolu zgodnie          z postanowieniami regulaminu rekrutacji.
5.      Zasady działania komisji rekrutacyjnej:
1)      Weryfikowanie złożonych deklaracji rodziców o kontynuowaniu edukacji przedszkolnej.
2)      Rozpatrywanie do przyjęcia i weryfikowanie przez Komisję złożonych wniosków i wymaganych dokumentów potwierdzających informacje zawarte we wniosku.
3)      Przyjmowanie kandydatów na wolne miejsca jakimi  dysponuje przedszkole, zachowując kolejność stosowania kryteriów określonych w regulaminie i wagę ustalonych punktów za spełnianie ich:
a)      w przypadku większej liczby kandydatów niż liczba wolnych miejsc na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego komisja bierze pod uwagę łącznie kryteria określone w ustawie o systemie oświaty tzw. kryteria ustawowe.
b)      w przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po jego zakończeniu przedszkole nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie komisja bierze pod uwagę kryteria ustalone przez dyrektora przedszkola/szkoły w porozumieniu z prezydentem miasta tzw. kryteria samorządowe.
c)      w przypadku uzyskania przez grupę kandydatów równorzędnych wyników, na drugim etapie postępowania, komisja rekrutacyjna ustalając kolejność kwalifikacji, bierze pod uwagę  miejsce przedszkola na liście preferencji kandydata (w porządku od najbardziej do najmniej preferowanej).
 
4)      Podanie do publicznej wiadomości w siedzibie przedszkola wyników postępowania rekrutacyjnego w formie listy dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych (art.20 zc ust. 1 i 4 ustawy z dnia 06.12.2013 r.).
5)      Czuwanie nad terminowym, pisemnym potwierdzeniem przez rodziców/opiekunów prawnych woli zapisu dziecka do przedszkola w terminie do 7 dni od opublikowania listy dzieci zakwalifikowanych do danego przedszkola.
6)      Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do przedszkola pierwszego wyboru opatrzonym podpisem przewodniczącego komisji rekrutacyjnej (art.20 zc ust. 5 ustawy z dnia 06.12.2013).
7)      Sporządzanie protokołów z każdego etapu postępowania rekrutacyjnego.
 
§ 6
ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO
 
1.    Składanie deklaracji o kontynuowaniu edukacji przedszkolnej na kolejny rok szkolny, przez rodziców/prawnych opiekunów dzieci przyjętych w poprzednich latach szkolnych.
2.    Wydawanie i przyjmowanie wniosków o przyjęcie dzieci do przedszkola na dany rok szkolny.
3.    Przyjmowanie kandydatów na wolne miejsca, jakimi dysponuje przedszkole, zachowując kolejność  stosowania kryteriów i zasad określonych w regulaminie.  
4.    Podanie do publicznej wiadomości listy dzieci wstępnie zakwalifikowanych                         i niezakwalifikowanych.
5.    Pisemne potwierdzenia przez rodziców/prawnych opiekunów wyboru konkretnego przedszkola.
6.    Podanie do publicznej wiadomości listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych do przedszkola.
7.    Postępowanie odwoławcze.
 
 
 
§ 7
 
POSTĘPOWANIE ODWOŁAWCZE
 
1.      Na podstawie art. 20 zc ust. 6-8 ustawy z dnia 06.12.2013 r. ustala się następujące etapy postępowania odwoławczego:
1)     W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych rodzic kandydata może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia dziecka.
2)     Komisja sporządza uzasadnienie w terminie 5 dni od dnia wystąpienia przez rodzica (uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą dziecko uzyskało).
3)     W terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia rodzic kandydata może wnieść do dyrektora przedszkola odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.
4)     W terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania dyrektor przedszkola rozpatruje odwołanie.
2.      Na rozstrzygnięcie dyrektora przedszkola służy skarga do sądu administracyjnego.
3.      Rodzic ma prawo odwołać się od nie przyjęcia dziecka zakwalifikowanego, tzn. dopiero od ostatecznych wyników postępowania rekrutacyjnego kończącego się nie przyjęciem dziecka (art. 20 zc ust. 6 ustawy o systemie oświaty)
 
§ 8
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
 
1.      Za wnioski i deklaracje dzieci zakwalifikowanych uważa się te, które obejmują dzieci zamieszkałe na terenie m. st. Warszawy oraz zostały złożone w wymaganym terminie.
2.      Deklaracje o kontynuowaniu edukacji przedszkolnej oraz wnioski złożone po wyznaczonym terminie nie będą przyjmowane.
3.      W przypadku braku potwierdzenia okoliczności zawartych w oświadczeniu, komisja rekrutacyjna rozpatrując wniosek, nie uwzględnia kryterium, które nie zostało potwierdzone.
4.      Formularz zgłoszenia dziecka do przedszkola/oddziału przedszkolnego podpisują oboje rodzice/prawni opiekunowie dziecka, podpisy złożone na formularzu są potwierdzeniem zgodności informacji zawartych w formularzu ze stanem faktycznym.
5.      Listy dzieci zakwalifikowanych do przedszkola, o których mowa w regulaminie nie są tożsame z listami dzieci przyjętych do przedszkola.
6.        Pod pojęciem „wielodzietności rodziny” rozumie się rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci (art. 20b pkt.1 ustawy z dnia 06.12.2013 r.)
7.        Za osobę samotnie wychowującą dziecko uważa się pannę, kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiem sądu, osobę rozwiedzioną, chyba, że wychowuje wspólnie, co najmniej jedno dziecko z jego rodzicem (art. 20b pkt.2 ustawy z dnia 06.12.2013r.).
 
 
 
 
Niniejsza regulamin wchodzi w życie z dniem 27.02.2014 r.
 
PODPISY PRACOWNIKÓW:                                                                                         PODPIS PRZEWODNICZĄCEGO:
 
           
 

Pokaż informacje o artykule